Мюсли за пиене – бърза лактогонна закуска


Омръзна ли ви от блудкави овесени ядки и от мюслита, които искат  безкрайно дъвкане? Или може би си мислите „На кого въобще му остава време за закуска…?“

Тази стимулираща кърмата закуска е толкова лесна и бърза за приготвяне, че можете да я направите с една ръка. Приготвянето й е по силите и на най-несръчния съпруг – или дори на 5-6 годишно дете.

Закуската с круша и брашно от рожкови

Необходими пособия – блендер, голяма чаша, широка сламка (по желание)

Продукти за основна рецепта:

  • шепа фини овесени ядки (3-4 с.л.)
  • малко сурови ядки* (1-2 с.л. орехи, бадеми, лешници, кашу…)
  • 1 с.л. с връх ленено брашно
  • Плод – ябълка, банан, круша, авокадо… каквото имате
  • 1 – 2 ч.ч. вода (или мляко, ако предпочитате)
  • мед / фурми / захар / малко сладко или конфитюр / или нещо друго за подслаждане на вкус
По желание и за разнообразяване на вкуса можете да прибавите и следните неща:
  • малко сушени плодове – 1-2 с. л. стафиди, 2-3 сушени сливи или фурми без костилки
  • 1-1,5 с.л. брашно от ябълки, шипки или рожкови** – или какао за сладкиши
  • 1 с.л. трици – овесени или пшенични
  • канела, ванилия или други подправки по желание

Изсипвате всичко в блендера, без значение в какъв ред. Не забравяйте да сложите капака и пуснете на макс за няколко минути, докато започне да ви изглежда достатъчно гладко и леко сгъстено. Прехвърлете в чаша – със сламка или без – и можете да закусите съвсем набързо, дори на крак, затова пък супер здравословно и в добавка стимулиращо за кърмата. От изброеното количество съставки се получават около 500 мл, т.е. 2 големи чаши мюсли за пиене.

Нямате всички тези продукти и подозирате, че ще е доста странно на вкус?

Тогава сложете само овесени ядки, малко орехи, банан, какао, мед (захар) и вода/мляко в блендера за първоначална проба🙂

Полезен съвет: Ако се сетите, накиснете направо в блендера овесените ядки и сушените плодове в малко студена вода от предната вечер и на сутринта изхвърлете водата. Освен че така омекват и се пасират по-гладко, накисването помага да се отстранят инхибиторите от овесените ядки, които пречат на усвояването на калций от храните.

Овесените ядки и суровите ядки са полезни и са традиционно средство за стимулиране на кърмата. Орехите, авокадото и лененото брашно са богати на омега-3 – ненаситени мастни киселини, които са важни за вас и бебето по няколко причини.

Видът на мазнините в кърмата се определя от това какви мазнини поемате вие с храната. Затова е важно в храненето ви да присъстват богати източници на омега-3. Така осигурявате добър профил на мазнини в кърмата и подпомагате развитието на мозъка на бебето. Напоследък доста се говори и за значението на консумацията на омега-3 за профилактиране и лечение на следродилната депресия.

Не на последно място овесените ядки, лененото брашно и брашното от рожкови имат разхлабващ ефект, така че може да са полезни, ако вследствие на бременността и раждането имате някои проблеми (… или ви мъчат хемороиди). Внимавайте с брашното от шипки обаче – шипките имат точно обратния ефект.

Хубавото на тези брашна е също, че придават приятен шоколадов цвят🙂 Брашното от рожкови пък има и вкус, който в напитки и в печива се доближава до този на какаото.

Плодовете и сушените плодове, освен че ви набавят витамини и придават вкус, може също да регулират дейността на храносмилателната система (особено крушите и сушените сливи). А ако сложите по-голямо количество от тях, можете да пропуснете подслаждането.

Количеството течност, която използвате, е според вашето желание. С по-малко течност се получава по-гъста смес, която може да се яде с лъжичка като „шоколадов“ мус🙂

А ако не слагате какао и краве мляко и нямате алергии в семейството, спокойно можете да споделите вашата закуска и с 9-10-месечното си кърмаче🙂

_______________________________________________________

* Вместо сурови ядки можете да използвате една лъжица ядково масло (не олио!) – фъстъчено, бадемово, лешниково. Фъстъченото масло се комбинира чудесно като вкус с банан (стига да нямате притеснение за алергии в семейството).

**Брашното от рожкови се употребява успешно като заместител на какаото. Използва се и в производството на адаптирани млека за деца, които имат проблеми със запек и повръщане. Брашната от рожкови, ябълки, шипки и лененото брашно се намират в диетичните магазини или на щандовете с био-храни в големите супермаркети.

8 responses to “Мюсли за пиене – бърза лактогонна закуска

  1. Хедра

    Радвам се, че ти е харесало, Мила!

    Не би трябвало орехите да създадат проблем за пасатора, след като има достатъчно течност. А с млякото може да експериментираш и да прибавяш например наполовина мляко и наполовина вода, или кисело мляко, или да ползваш растително „мляко“, напр. овесено, или ядково (продават се в био и диетичните магазини, а се правят лесно и вкъщи по същия начин, с помощта на пасатор или блендер). Но не би трябвало бебетата да имат проблем от малкото количество прясно мляко, което се използва в смутито.

  2. Мила

    Най-накрая и аз се наканих да опитам това смути и мога да кажа само една дума – страхотно!
    Набавих всички необходими продукти, вкл. и тези, които са по желание, и се усетих, че не разполагам с блендер🙂 За сметка на това използвах пасатор, който на практика си е чиста проба блендер, но с различна ориентация на перката и съда в пространството🙂 Без да добавям канела и ванилия за овкусяване, мога да кажа, че най-силно се усещаше вкусът на банана и на рошавото брашно😉 Орехите първо ги „минах“ на чопъра, защото се притеснявах да не повредят пасатора, и ги сложих смлени на много дребно.
    Течността ми беше мляко, от което малко се притеснявам, тъй като заради кърменето не съм пила прясно мляко от 3 месеца. Дано не се отрази на двата броя млекопитаещи.
    Изпих лакомо цялото количество наведнъж и навярно това ще е новата ми закуска занапред🙂
    Благодаря за рецептата!

  3. Хедра

    Здравей, Валя!

    С бадемите ще бъде също много вкусно – и да, добре е да ги накиснеш предварително.

  4. Разкошна рецепта,още утре ще я вкуся…..може ли орехите да ги заменя със сурови бадеми и дали да ги накисна за известно време?

  5. Хедра

    Лили, чудесно – може би просто ще трябва да внимаваш с количеството🙂
    На мен ми се е случвало по подобен начин на „късни“ кърмачески години да имам проблеми след като си хапнах обилно от приготвено за задушница жито – храните понякога имат неочаквано добър ефект🙂

  6. Пробвах го. Майка съм на пораснало кърмаче на 1г. и 7м,, наложи ми се да събудя калпазанина, за да ме облекчи, Това не се е случвало, мисля от третия му месец.🙂

  7. Хедра

    Лили, аз понякога слагам овесени трици към основната рецепта – консистенцията става малко по-груба, но на мен това ми харесва. Не знам обаче как ще е само с трици… те не сгъстяват по същия начин, а и се усещат „грапаво“, но нищо не пречи да пробваш.

    Овесените ядки изобщо не се усещат нито като вкус, нито като консистенция във въпросното смути – така че пробвай да видиш и в оригинал как е, може пък да ти допадне.

    А има и други видове „ядки“, не само овесени – има пшенични, ръжени, ечемичени… би трябвало да става с всичките.

  8. Не съм фен на овесените ядки, могат ли да бъдат заместени с овесени трици? Иначе е супер идея. Благодаря за споделянето.